Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Huom! Vaihto- ja palautusoikeus ei kuitenkaan koske avattuja hygieniatuotteita eli alushousuja. Jos haluat vaihtaa saman tuotteen eri kokoon (vaatteet, kengät), niin ota yhteys asiakaspalveluun. Jos taas haluat vaihtaa tuotteen eri tuotteeseen, teet uuden tilauksen verkkokaupassa ja palautat aiemmin ostamasi tuotteen. Palauttaessasi tuotetta tulosta palautuksesi mukaan palautusilmoitus tai liitä mukaan lähetyslista, johon teet merkinnän palautuksesta.
Tulosta lomake tästä: asiakaspalautuslomake_vaeltajankauppa.pdf
Palautusilmoitus tulee toimittaa 14 vuorokauden kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Palautettava tavara tulee lähettää kauppaan 14 vuorokauden kuluessa palautusilmoituksen antamisesta.
Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Vaatteissa ja kengissä tulee olla alkuperäiset laput kiinni. Jos myyntipakkaus on avattu tuotteen kokeilemista varten ja tuotetta on käytetty niin, että sen jälleenmyyntiarvo on laskenut tai sitä ei voi myydä enää uutena tuotteena, on verkkokaupalla oikeus tuotteen ns. arvon alentumiseen. Arvon alentuminen lasketaan tapauskohtaisesti. Pelkkä tuotteen tarkastelu tai kokeileminen ei aiheuta arvon alentumista. Jos kotonasi on eläimiä niin huolehdithan etteivät vaatteet joudu kosketuksiin eläinten tai eläinten karvojen kanssa. Emme voi vastaanottaa palautuksia, jotka ovat eläinten karvoissa ja pölyssä allergiariskin takia. Eli näitä tuotteita ei voi myydä enää eteenpäin uutena tuotteena. Asiakkaalla on huolenpitovelvoite tuotteesta sen palauttamiseen saakka.
Palauttaessasi tuotteita, pakkaa ne huolellisesti alkuperäispakkauksiin. Älä teippaa suoraan tuotepakkauksiin (esim. kenkälaatikot) vaan kääri ympärille ensin esim. muovia tai pakkauspaperia. Jos alkuperäinen myyntipakkaus on vahingoittunut pidätämme oikeuden tuotteen arvonalentumiseen. Liitä palautuksen mukaan joko palautusilmoitus tai lähetyslista. Tämä helpottaa ja nopeuttaa palautusten käsittelyä, kun tiedämme keneltä tuote on palautunut. Myös sinun rahasi palautuvat tällöin nopeammin.
Palautuksen voit tehdä Postin asiakaspalautuksena, joka on Suomessa tehdyissä palautuksissa sinulle ilmainen. Käytä aina asiakaspalautusta, emme hyvitä jälkikäteen postikuluja, jotka asiakas on maksanut itse. Pakkaa tuotteet huolellisesti mielellään alkuperäiseen pakkaukseen ja muista AINA pyytää kuitti palautuksestasi. Säilytä kuitti niin kauan kunnes palautuksesi on käsitelty. Hyvitämme tilauksesi kun olemme vastaanottaneet tuotteet.
Maksuton palautus koskee yhtä palautusta / tilaus. Eli jos palautat tuotteita useammassa erässä veloitamme palautuskulut ylimääräisistä palautuspaketeista. Jos vaihdat tuotteen toiseen ja palautat tämänkin niin veloitamme toiset palautuskulut hyvitettävästä summasta.
Ulkomailta (Virosta, Latviasta ja Liettuasta) tehdyt palautukset ovat maksullisia. Voit palauttaa käyttämällä palautustunnuksiamme, jolloin vähennämme palautuksen (8,90 €) palautettavasta summasta. Voit myös palauttaa tuotteen maksamalla palautuksen itse, jolloin palautamme tilauksen koko summan.
Teemme kaikki palautusten hyvitykset Paytrailin kautta. Saat sähköpostiisi viestin kun palautuksesi on käsitelty.
Postin palautustunnus: 642886
Tällä tunnuksella voit palauttaa Postin asiakaspalvelupisteisiin. Jos haluat palauttaa Postin pakettiautomaattiin, voit tehdä sen seuraavasti:
Mene osoitteeseen: https://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/palautapaketti/
Syötä sen tilauksen lähetystunnus, jonka haluat palauttaa. Saat ohjeet ja Helposti -koodin, jonka avulla voit palauttaa pakettiautomaattiin. HUOM! Tämä palvelu toimii vain, jos olet tilannut postin toimitustavoilla.
Huom! Tavaran noutamatta jättäminen ei riitä tilauksen perumiseksi/palauttamiseksi.
Jos asiakas jättää tilauksen noutamatta tekemättä peruutusilmoitusta, vähennämme palautettavasta summasta käsittelykulut 10 € ja toimituskulut.